امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند با دستپاچگی ایران را وارد عرصه جنگ کنند، تاکید کرد: ایران و جبهه مقاومت، هوشیارند و با صبر راهبردی خود دشمن را کلافه کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 06 January 2024

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: متقین به آخرت توجه دارند و در راستای ساختن عقبا و آخرت فعالیت می‌کنند.

وی مطرح کرد: عمل مردم در دنیا به دو گونه است؛ عده‌ای برای دنیا کار می‌کنند و کار دنیا آنها را به خود مشغول کرده و از آخرت باز داشته است. این افراد عمر خود را در راه تأمین سود دیگران می‌گذرانند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: دسته دیگر در دنیا برای آخرت کار می‌کنند و آنچه از دنیا روزی به آنها می‌رسد که بدان نیاز دارند. آنها برای آخرت خود کار می‌کنند و با توجه به آبروی آنها نزد خداوند، هر آنچه که در دنیا به آن نیاز دارند را به دست می‌آورند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به اینکه ۱۶ دی ماه سالروز شهادت سید حسین علم الهدی و روز شهدای دانشجو است، عنوان کرد: وی شخصیتی خاص و کم نظیر بود و انس فراوانی با قرآن کریم داشت و در سخنرانی‌های خود از قرآن و نهج‌البلاغه استفاده می‌کرد.

توسعه بی حجابی و بی عفتی در دوران حکومت محمدرضا پهلوی

وی با اشاره به بی‌حجابی در ایران در زمان قبل از قاجار و توسط بهائیت بیان کرد: ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ یکی از استعماری‌ترین توطئه‌های استکبار یعنی کشف حجاب توسط رضا خان اجرا شد. در آن زمان تلاش بر بی‌عفتی جوامع توسط استعمارگران به جهت سلطه فرهنگی و سیاسی بر آنها بود.

امام جمعه کرج تصریح کرد: رضا خان بسیار تلاش کرد اما سعی او برای هر جامعه‌ای به نتیجه نرسید. در نهایت در دوران حکومت پسرش با استفاده از فرهنگ سینما و ترویج بسترهای فساد، بی حجابی و بی‌عفتی توسعه یافت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: پس از انقلاب نیز گروه‌هایی که از نظر عقیده و تفکر انحرافاتی داشتند برای جذب نیرو و ضربه به نظام از بحث بی بند و باری و بی عفتی استفاده کردند. امروز امپراطوری رسانه‌ای غرب تمام تلاش خود را به کار گرفته تا اصل قرآنی عفاف و حجاب را زیر سوال ببرد.

وی خاطرنشان کرد: امپراطوری رسانه‌ای غرب با افزودن کلمه اجباری به حجاب به نظام جمهوری اسلامی ایران حمله می‌کند و با ایجاد چالش در این زمینه برای تحقق اهدافش تلاش می‌کند، در حالی که خداوند این واجب الهی را فکری و عقلی قرار داده است.

حجاب امری فطری و عقلی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه دستور شرع، عرف و قانون نیز در این زمینه دستور عقل و فطرت است، بیان کرد: خداوند انسان را به گونه‌ای خلق کرده که از درون به پوشیدگی گرایش دارد و بشر تا به امروز این پوشیدگی را امری مطلوب می‌داند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی عنوان کرد: جوامع غربی با سیاسی کاری با حجاب مخالف هستند اما عریانی را در غیر از محله‌های تعریف شده ممنوع می‌دانند. مسئله حجاب در ایران ربطی به دین ندارد و امری فطری و عقلی بوده که بعد قانون، شرع و عرف نیز به آن اضافه شده است.

وی با بیان اینکه از نظر عقلی هر چیز باارزشی را باید پوشیده نگهداشت تا در معرض آسیب و دستبرد قرار نگیرد، اظهار کرد: اگر زنان با جایگاه رفیع خود در نظام آفرینش توجه داشته باشند، هم خودشان بیشتر از خود محافظت می‌کنند هم مردان بیشتر محافظ آنها هستند.

امام جمعه کرج با اشاره به ترک فعل تعدادی از دستگاه‌ها در زمینه عفاف و حجاب مطرح کرد: دستگاه‌ها و مسوولینی که وظایفی در این زمینه دارند و به آن عمل نمی‌کنند و ترک فعل می‌کنند، در تمام مشکلات ایجاد شده در این حوزه شریک هستند و باید پاسخگو باشند.

امیرکبیر دوران بی نظیری از خدمت را در تاریخ ایران ثبت کرد

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی عنوان کرد: خود را معطل گذاشته‌ایم تا قانونی در این زمینه تصویب شود، در صورتیکه قانون وجود دارد و می‌توان فعلاً آن را رعایت و دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند تا قانون جدید به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ دی ماه سالگشت قیام مردم قم در سال ۱۳۵۶ است، بیان کرد: این حرکت درست، به موقع و نقطه زن که با همکاری همه اقشار مردم صورت گرفت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن شد. رهبر معظم انقلاب نیز بر حرکت درست و به موقع تاکید داشته و دارند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: ۲۰ دی ماه سالگشت شهادت امیرکبیر است؛ شخصیتی که فقط ۳۶ ماه فرصت خدمت به مردم را داشت اما دوران بی نظیری از خدمت را در تاریخ ایران ثبت کرد. تکیه بر داشته‌های داخلی و نظارت مستمر و دقیق و مبارزه مؤثر با فساد درباریان و کارگزاران از جمله ویژگی‌های او بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی اضافه کرد: امیرکبیر شخصیتی زیرک با هوش فوق‌العاده و نیروی فکری بالا و رفتاری متین و سنگین داشت، خودپسند نبود، مناعت طبع داشت، هنگام خطر بر اعصاب خود مسلط بود، کوتاه می‌گفت و کوتاه می‌نوشت و وقت شناس بود.

هر کاری که موجب عصبانیت دشمن شود عمل صالح است

وی حادثه تروریستی کرمان را دردناک و غم‌انگیز توصیف کرد و گفت: نظام مظلوم است که اجازه می‌دهد عده‌ای که وضعیت مشخصی دارند، هر چه دلشان می‌خواهد به زبان بیاورند و از دشمن تعریف و تمجید کنند. این افراد نادان، احمقانه عنوان می‌کنند که کار خودشان است زیرا اسرائیل این گونه افراد را نمی‌کشد.

امام جمعه کرج ادامه داد: باید به آنها گفت که این ۴۰ روز کور بودید که ببینید اسرائیل چگونه تاکنون ۲۰ هزار انسان را به خاک و خون کشیده است؟ طبق آیات سوره توبه، هر کاری که موجب عصبانیت دشمن شود، برای انسان مسلمان عمل صالح است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: جریان غزه و مقاومت مردم آن، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را عصبانی کرده است. آنها به خوبی می‌دانند که خط فکر رهبری و ایران با خط فکری مقاومت یکی است لذا تکفیری‌ها از ایران عصبانی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه دشمنان از قبل هم از ما ایرانی‌ها عصبانی بودند و از سردار سلیمانی بغضی بر دل دارند، اظهار کرد: عامل تولید این نیروهای تکفیری که با ملت ایران دشمنی دارند و از آنها می‌هراسند، آمریکا و صهیونیست‌ها هستند.

سردار سلیمانی عامل اضمحلال و بی آبرویی دشمن شد

به گفته وی، آنها از حضور مردم در جوار مزار سردار سلیمانی، همان کسی که عامل اضمحلال و بی آبرویی آنها شد می‌ترسند به همین دلیل این همه انسان بی گناه را به خاک و خون کشیدند و سپس ابراز خوشحالی و در پی آن برجسته سازی و خبرسازی کردند؛ این چیزی جز پلیدی و خیانت آنها نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی خاطرنشان کرد: آنها سید رضی را در سوریه به شهادت رساندند، در کرمان عملیات تروریستی انجام و در عراق حشدالشعبی را مورد هدف قرار دادند. آنها نیابتی و مستقیم وارد عرصه شده‌اند و تصور می‌کنند می‌توانند با دستپاچگی ایران را وارد عرصه جنگ کنند.

وی متذکر شد: ایران و جبهه مقاومت، هوشیارند و با صبر راهبردی خود دشمن را کلافه کرده‌اند. این جنایت‌ها، نتیجه ضربات سختی است که دشمنان قبلاً از ایران خورده‌اند؛ آنها باید بدانند از پاسخ هوشمندانه و کوبنده در امان نخواهند بود.

امام جمعه کرج مطرح کرد: برخی معنای انتقام سخت را نمی‌دانند اما باید متوجه زوایای پنهان هم بود. دشمن می‌خواهد ما را وارد مهلکه کرده و به محض اینکه چیزی بگوییم، ضربه‌ای را وارد کند که مردم باید مراقب باشند. برخی صحبت‌هایی می‌کنند که در قاب سخنان دشمن می‌نشیند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: آنها می‌دانند که اگر ایران را وارد عرصه کنند، شکستشان قطعی است اما می‌خواهند هنگام شکست بگویند از ایران شکست خوردیم نه از یک گروه کوچک فلسطینی در محاصره که امکانات و منابع مالی و تجربه نظامی نداشته است تا بلکه آبرویی برای خود بخرند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا فرمودند که رژیم منحوس صهیونیستی چقدر درمانده و زبون است. اگر خیال می‌کند می‌تواند در عزم و اراده ملت ما سستی ایجاد کند و مردم را از آرمان‌هایشان برگرداند، کور خوانده است.

وی گفت: دشمن تلاش می‌کند از هر اتفاقی برای دو قطبی سازی به نفع خود استفاده کند و بین مردم و مردم و بین مردم و مسئولین جدایی و تفرقه بیندازند، باید مراقب اظهار نظرها باشید. دستگاه‌های امنیتی کشور نیز با هوشیاری موضوعات را رصد می‌کنند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه عده‌ای از روی نادانی و شاید عداوت حرف‌هایی می‌زنند که خواسته بیگانگان را تأمین می‌کند، افزود: باید قدردان زحماتی که کشیده می‌شود، باشیم. در محرم و صفر امسال چقدر نقشه‌های شوم دشمن با هوشیاری و دقت عمل، خنثی شد؟

دهه هشتادی‌ها و نودی ها قوی‌تر وارد عرصه شدند

حسینی همدانی تصریح کرد: ملت ایران تمام هستی استکبار را در عالم به باد داده‌اند، به همین دلیل حجم دشمنی‌ها با ایران بالاست. دشمنان بیش از ۴۰ سال است به خود وعده داده اند که کار نظام تمام است اما این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: دشمنان روی جوانان و نوجوانان سرمایه گذاری کرده‌اند اما دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها از دهه ۴۰ و ۵۰ قوی‌تر وارد عرصه شدند. ایران سنگ را جای درستی انداخته است و حرکاتی که دشمنان انجام می‌دهند، صدای فریاد درد همان سنگی است که به آنها اصابت کرده است.‌

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تأمین امنیت انتخابات مطرح کرد: دشمن هر چیزی را که موجب شود شرکت در انتخابات یا برگزاری آن تأمین نشود یا ناامن شود، مورد پسند دشمنان است و یکی از دلایل جنایت‌ها و اقدامات خرابکارانه اخیر هم همین موضوع بود.

وی با تاکید بر اینکه باید به شدت مراقب تحرکات این چنینی باشیم، بیان کرد: دشمنان گاهی هم قصد دارند با ایجاد اختلافات قومی گرفتاری و ناامنی ایجاد کنند. در این راستا داعش هم بیانیه‌ای داده که اگر درست و برای خودش باشد این گونه تصور می‌شود که می‌خواهد اختلافات قومی را تحریک کند.

حضور حداکثری در انتخابات بازدارنده تهدیدهای دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی خاطرنشان کرد: دشمنان فکر می‌کنند اگر تحریم‌ها را تشدید کنند می‌توانند بر انتخابات تأثیر بگذارند، از سوی دیگر برخی عوامل داخلی مشکلات اقتصادی را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند و گاهی افشاگری‌هایی می‌کنند که امید را از مردم بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه همه این موارد امنیت انتخابات را به خطر می‌اندازد، مطرح کرد: مردم و دستگاه‌های اجرایی و تصمیم گیر در ایام منتهی به انتخابات به مسائل پیش رو توجه داشته باشند و به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار